onsdag 22 december 2010

Kärlek i luften

Mamma,visst är det mysigt att kramas och vara kääär? Anledningen till Jimmys fråga och lycka är R. Ja,samma R som slår honom när han inte gör som hon vill och betér sig otroligt bortskämt när hon är här.
Men,naturligtvis får hon komma hit och fika i eftermiddag. I övrigt så har Jimmy det jättejobbigt just nu och jag håller på att bli knäpp(are).

Aningens julkänsla infunnit sig hos mig och jag har både stekt köttbullar och jag och Storebror gjort ischoklad. Bröderna Bus klätt granen helt själva och den blev jättefin.
Sen är det kaos i huset men det är ingen idé ens tänka på att försöka julstäda förrän i morgon kväll så det ser någorlunda ut när deras mormor & morfar kommer.

Det viktigaste är ju att träffas och ha trevligt. En större noggrannare städning är mer behövligt EFTER jul i det här huset.

Tjuvstartat med att griljera en liten skinka. Vi älskar julskinka allihop så nu blir det lunch med skinkmackor och risgrynsgröt. Mums!

4 kommentarer:

  1. En varm kram från mig. Hoppas du får en riktigt bra dag, trots allt.
    ;)

    SvaraRadera
  2. Du får 100 överlevnadspoäng av mig! Vem behöver vuxenpoäng när det handlar om att överleva.

    Och det är som du säger - viktigast med julstädning efter julen.

    Hoppas att du får en lugn och skön jul!

    SvaraRadera
  3. Tigris!

    Tror/vet Jimmy kommer skärpa sig när vi inte är ensamma.

    GOD JUL!

    SvaraRadera
  4. Tack Maria! En fin lugn jul önskar jag dig!

    Nog är det smartare städa efter jul ;-).

    GOD JUL

    SvaraRadera