tisdag 21 december 2010

JULLOV!

Tycker jag det är skönt? Nja...
Har jag julkänsla? Nej.

Tillbringat förmiddagen gående i tio minusgrader: Lämna 2 barn,hem och hämta ett barn,hem med ett barn,gå och hämta 2 barn. Fördelen är att jag fick vara med på Jimmys avslutning i kyrkan.

Jimmy väntade hemma medan jag var med de andra till skolan och det visade sig senare att han tagit 200 kronor ur min plånbok. Vi var till affären där jag köpte lunchmat till killarna och där han stod länge bland leksakerna och undrade hur många hundralappar jag hade i plånboken. Reagerade/funderade när jag skulle betala för nog hade jag haft mer än en hundring i plånboken?! Gick hem med det jag handlat och Jimmy ville gå till en kompis som han sa att de igår bestämt skulle gå tillsammans till affären...Jag sa att han INTE skulle gå dit.
När jag kom hem efter hämtat bröderna hade han en kasse med en pistol och 3 förpackningar skott plus kvitto och växelpengar. Pistolen kostade 70 spänn och skotten 20 kronor/förpackning. Ja,vi bor i byhåla där allt är dyrt i affären och leksakerna är "rappel".
Han blev skitarg på mig när jag tog de resterande pengarna och jag fick heta mycket fult och kallade mig för tjuv(!).

Nu har han även hunnit med "äta" en munk i soffan där nog ingenting hamnade i munnen utan smulorna låg i soffa,på bord och golv och på kläder.

Han har bokstavligen gått på julprydnaderna. Hotat med att flytta hemifrån eftersom jag är en jävla fittjävels hora och borde dö...

Och Lillebror sover i kökssoffan efter klagat över ont i bröst och hals. Själv är jag kraxig och känner mig som han beskrev.

Men,jullov är det,och imorgon sovmorgon.
I övrigt är det bara att gilla läget.

2 kommentarer:

  1. Hej Suss!

    Jag läser om hur du kämpar på. Gilla läget, ja, ibland är det helt enkelt det man får göra.

    Jag önskar dig allt gott och massor av kraft!

    En riktigt God Jul och ett Gott Nytt År till dig från mig!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Tack Anna-Karin!

    Önskar dig en jättefin jul och ett riktigt gott nytt år!

    Stor Kram

    SvaraRadera