torsdag 23 december 2010

God Jul allihopa!

Här har jag varit vaken sedan halv fyra. Vaknade mellan en febrig Lillebror och omkramad av Storebror som drömt en mardröm. Jimmy låg vid fotändan. Maken låg ensam på sin sida. Ibland tror jag det är nån slags magnet som drar killarna till just min sida av sängen...Klagar inte,för det är rätt mysigt även om min sömn inte blir den bästa.

Nu sover snart Lillebror igen efter lite alvedon. Själv kurerar jag det halsonda med kaffe.

Gjort knäck som jag hoppas stelnar och har tusen saker som ska göras. Till exempel sätta upp tomtar,städa kylskåpet,ha tvättstugan,förbereda mat till imorgon. Dammsuga gör jag sist och Maken och jag får hjälpas åt slå in julklappar när kidsen somnat.

Minus 17 grader här just nu. Var 22 minus igår. Skönt slippa gå iväg till skolor utan istället mysa inne.

Må så gott alla!

2 kommentarer:

  1. Hej Suss!
    Ja den blir inte som vanlig jul
    utan gran för julpyntet står visst uppe i Skövde.Tänk sambon har inte varit utanför
    mer än när han var uppe och tog stygnen.
    Men han går ut och nosar på luften i bland.
    Jag önskar dig och Bröderna Bus en fin Jul
    God Jul till er alla.
    Krammar

    SvaraRadera
  2. Agath!

    Önskar dig den bästaste av jular!

    Kram från oss

    SvaraRadera