tisdag 30 november 2010

Här vare snorigt värre

Passar på att skriva lite medan Bröderna Bus sover.
Storebror varit sjuk några dagar,hade 40.1 i feber i Söndags kväll. Sov hela gårdagen,kräktes upp det han fått i sig. Igår blev även Lillebror sjuk och idag är det Jimmys tur. Dock ingen kräksjuka hos någon utan dunderförkylda. Maken jobbar,men mår inte OK han heller,eftersom de jobbarkompisar han har även de är förkylda så riskerar han inte smitta ner.
Och jag? Jag mår prima,trots snorpussar och nysningar rätt upp i ansiktet på mig. Peppar,peppar ta i trä måste jag väl tillägga.

Som i resten av landet har vi vinter här. Är mycket mer snö än på bilden. Minus 13 och just nu snöar det. Känns rätt skönt vara inne och sitta här vid datorn istället för cirkus en timmes promenad fram och tillbaka till skolorna. I gengäld så har jag ju annars några timmars lugn medan de är i skolan.

Skulle varit till BUP idag för att prata med M. Känns trist missa det eftersom jag verkligen skulle behövt det. Börjar alltmer misstänka ett stort inslag av Tourettes hos Jimmy. De ofrivilla plötsliga skriken ökat,mycket och han säger själv att han "bara måste" skrika eller höja rösten när han pratar. Allt det fula han kallar främst mig,men även sina syskon vet jag inte vad det är liksom de enorma svängningarna i humöret och omogenheten. Och ticsen ökat mycket.
Om att få en exakt diagnos skulle ändra något vete sjutton men skulle hjälpa omgivningen,familj - Och mig - förstå. Som det är just nu är det mycket irritation,ibland ilska. Och kompisar drar sig undan honom. Känns så jäkla fel mot Jimmy eftersom han inte kan hjälpa det här!

Och - Han bli ju äldre och hans problem ökar,syns mer. Hur kommer det att bli?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar