tisdag 30 november 2010

Var på kroppen sitter svängen?

Lillebror kom in och ställde sig och tittade på mig. Skulle precis be honom gå ut,lite irriterad över att de aldrig respekterar när jag sitter på toa utan kliver in och kräver knytning av skosnören,läsning av bok eller något att äta eftersom någon av dem blivit akut hungrigt under de sekunder jag suttit på toa.
Han betraktade mig en stund och utbrast sedan : -Jäklar vad fin du är. Då kan man inte bli arg.

Samma Lillebror ville igår bli kliad i svängen när vi satt i soffan.
Var på kroppen tror ni svängen/svängarna sitter?
Jag förstod inte alls först.

Här åker han skridskor med Storebror. Hjälp med balansen behöver han egentligen inte. Är nog tvärtom isåfall.

3 kommentarer:

  1. Hej Suss!
    Tack det var rart sagt,just i kväll fick vi hjälp av grannens
    brorsbarn som kom med sin traktor och körde upp snön jag inte
    orkat ta bort.Väldigt rart tycker ja.
    Så idag har jag också varit och handlat mat till oss,nu är
    jag slut så det får bli soppa till middag inte fel det heller.
    Ja det känns tufft när man själv har värk.Jag skulle till
    arbetsterapeuten idag men fick avbeställa det.Ja vi får
    hoppas på det bästa och ta en dag i sänder.
    Ha en fin Tisdagskväll.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Så fick jag mig små skratt här igen, tack vare att du delar med dig av det dina härliga ungar säger, Suss! :)

    Du kan tro att jag minns hur det var att inte ens få vara ifred på toan när ungarna var små. Men det är andra tider nu, idag kan jag vara där med stängd dörr, precis hur länge som helst! :) Om inte tonåringen ska duscha, förstås. :)

    Kramar
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. http://www.finest.se/userBlog/index.php?uid=28711&viewComments1532721=1#comments_1532721

    SvaraRadera