måndag 7 juni 2010

Tid till BUP och presenter till fröknarna

I mitten av månaden har vi fått tid till BUP. Nu rullar det på fort.
Pratade med en av Jimmys klasskompisars mamma vars son fått diagnosen ADHD som ansåg att Barnhabiliteringen var mycket bättre.  Själv har jag ingen aning så vi går till BUP och ser vad det ger.
Förväntar mig inte mirakel och att allt blir bra bara en diagnos är ställd. Men,då kan vi fortsätta resan och veta vad det är och hur vi kan hjälpa/be om hjälp/få och kräva hjälp.

På Torsdag är det ju skolavslutning för Bröderna Bus och kom på att ingen klassförälder tagit tag i detta med present till lärarna. Samma mamma i Jimmys klass tog upp detta med blommor till fröknarna när vi pratade: Vi borde väl ge fröknarna nåt från killarna?. Sedan blev hon tyst....Och - Nej : Jag köpte blommor till jul,blomma till läraren som gick i pension. De är tre barn,nog kunde någon av de två andras föräldrar fixa det denna gång? Nästa år är vi klassföräldrar hos Storebror och troligen hos Lillebror också om de fortsätter gå i bokstavsordning. Är jag "snäll" så får lär jag få  fortsätta även i Jimmys klass.
Så det blir såhär: Varsin vacker Ros med kort till Storebror och Lillebrors fröknar. Jimmy får välja en liten minnessak som han får ge sin fröken som tyvärr måste sluta. 

Och så var det premiärdopp för ungarna igår. Själv doppade jag fötterna och det var så kallt så tårna krullade sig.

2 kommentarer:

  1. Hej Suss!
    Hoppas du får en bra psykolog till Jimmy ska
    hålla tummarna för honom.

    Det är trevligt att komma ut så där,inte sant?
    70 olika penseer,ja det är vackert,jag som
    brukar ha men varken i år eller fjol.
    Ja det hade den nog här också....
    Kramar till dej och bröderna bus.

    SvaraRadera
  2. Hej Agath!

    Tack.jag hoppas också att vi får någon "bra" som tar tag i detta. hittills har vi haft tur med alla de vi mött.

    Den allra vackraste penséen var en i bronsfärg.

    Kram tillbaks från oss!

    SvaraRadera