torsdag 3 juni 2010

Den blomstertid nu kommer...

Om en vecka är det skolavslutning här. Jag och Maken får klona oss eftersom alla tre Bröderna Bus har avslutning samma tid på kvällen på två olika skolor. Löser sig väl.

Har ju blivit några avslutningar vi varit på nu. Barnen sjunger fina sånger,men,aldrig Den blomstertid nu kommer. Själv är jag uppväxt med att sjunga den på skolavslutningarna och Makens två döttrar och min systerdotter sjöng den i kyrkan när vi gifte oss.
För mig innebär den ljusa,fina minnen. Vart har den tagit vägen? Varför sjungs den aldrig nuförtiden?

4 kommentarer:

  1. Den blomstertid ja, den sommarpsalmen saknar även jag vid skolavslutningar.

    Den har antagligen råkat ut för censuren, det är ju politiskt inkorrekt att "framhäva en religion" framför en annan i skolan numera, skulle jag tro..

    SvaraRadera
  2. Lycka till med avslutningarna .... vem vet, nu kanske de sjunger den?
    :)

    SvaraRadera
  3. P.K.

    Har också hört detta.
    Otroligt larvigt ansér jag.

    SvaraRadera
  4. Predikantan!

    Tack. Vi får pussla på nåt sätt.

    Ska bli spännande få se/höra om de sjunger den i år.

    Kram / Suss

    SvaraRadera