lördag 13 februari 2010

Positivtänk

Jippie!
Gått ner drygt 3 kilo i år!

Vill/behöver gå ner lite och min målsättning varit gå ner typ 8 kilo till sommaren sakta men säkert.

Jag har ätit som vanligt men dragit ner på godiset,som jag ändå åt sällan.

Insér att det till allra största delen beror på promenaderna till och från skolorna. Hade stegräknare ett tag men efter att konstaterat att jag gick omkring 11 000 steg fram och tillbaka till skolan längst bort så kändes den obehövlig och ointressant.

Så när jag nu går mina vändor fram och tillbaka,oftast 3 ggr/dag så ska jag inte tänka på så trist det är utan på vilken motion jag får!

2 kommentarer:

  1. Hihi...ja det är den så kallade gratismotionen som man skall vara rädd om. Ha en bra Valentinkväll:-)

    SvaraRadera
  2. Ja du Anne-Sofie!

    Måste tänka - gratismotion,gratismotion,kanske du går ner ett hekto...Om och om igen. För urtrist är det med samma lika långa väg flera gånger om dagen. Bra om det kommer något positivt av det :-).

    Kram från mig / Suss

    SvaraRadera