måndag 15 februari 2010

Mixed emotion

Älskade Storebror fyller 10 år idag och uppvaktades med sång och present i morse innan skolan.

Överraskade med ett vardagsrumsbord där jag ställt presenter,en stor godisskål,chips och popcorn som väntade efter skolan.  Födelsedagsbarnet jättenöjd och fått ha sin bästis här för att äta tårta.  Kalas blir det på Söndag med kompisar och förhoppningsvis hans mormor,morfar,moster(gudmor)och kusiner.

Det trista är att Maken/pappa tvungen åka på "fest" med obligatorisk närvaro i Stockholm eftersom bolaget där han jobbar sålt bostäder vidare till ett dotterbolag,som i sin tur senare ska sälja vidare...Det bollas med personal och pengar hejvilt. Han väntas anlända här hemma runt 00-tiden inatt.

Unnar absolut Maken lite festligheter. Men...Med tanke på att jag inte "varit ute",haft en anledning klä mig fin,haft barnvakt,ätit ute utan barnen på minst 6 år så kändes det lite surt när Maken efter att i Torsdags förra veckan blivit bjuden på restaurang kommer hem och berättar att han i nästa vecka ska gå på bio med middag efteråt.

Nästa som säger vilken tur jag har som får vara arbetslös och gå hemma kommer jag sparka på smalbenet. Hårt!

GRATTIS STOREBROR!

2 kommentarer:

  1. Oh jag känner igen det där såååå väl. Jag gick oxå hemma arbetslös med barn medans maken fick semlor på jobbet, gick på jobbfest osv.. men din tid kommer Suss, vänta bara :)

    SvaraRadera
  2. Linda!

    Jag hoppas det.Så kul det vore.

    SvaraRadera