fredag 12 februari 2010

Mer nostalgi

"Den här dagboken fick jag av din pappa att skriva i när du var 2 dagar gammal.
Du hade lågt blodsocker och låg på avd 95H tillsammans med andra för tidigt födda barn.
Pappa,jag och Storebror hoppas du får komma därifrån idag så vi får rå om dej hela tiden".

Det var det första jag skrev i den boken för drygt åtta och ett halvt år sedan.
Kommer så väl ihåg: Dagen efter fick jag ha honom hos mig för att sedan vara tvungen lämna honom i en kuvös för sondmatning inför natten när mätaren visade att sockret sjunkit igen.   Minns så jag grät den natten och minns så förbannad jag var när de på morgonen berättade att avdelningens mätare inte fungerat och det inte alls var något fel på Jimmys blodsocker.


2 kommentarer:

  1. Nämen fyy...kollar de inte sina apparater? Vi kalibrerar våra sockerapparater VARJE dag.

    SvaraRadera
  2. Anne-Sofie!

    De tog blodsockret på kvällen och drog sedan snabbt iväg med sonen. På morgonen kom en käck sköterska och förklarade att det varit fel på utrustningen.Arg blev jag och ifrågasatte men var så glad få tillbaka Jimmy.

    SvaraRadera