tisdag 15 februari 2011

Älskade Storebror...

...fyller 11 år idag. Så fort tiden går.

Vi uppvaktade med "skönsång" och presenter i morse.
Först fick han en studsboll med Hello Kitty motiv (eftersom han tycker det är jättelarvigt och tjejigt).
Sedan fick han en sladd...Där började han surna till lite...
Gladare blev han för tredje presenten som var en sprillans ny mobiltelefon. Sladden behöver han så han kan spela in musik via datorn.

Skola och sedan tårta och ett par små presenter till. Två av hans kompisar kom och fika.

Roligt är ju att Maken med och firar honom denna gång. Förra gången var han tvungen åka iväg på kurs på kvällen och träffade inte Storebror alls på hans födelsedag.
Denna dag är Maken ledig eftersom vi hade tid hos BUP kl.11 och hans chef blivit väldigt förstående när han berättat om Jimmys problem.

Vi var ju ensamma hos BUP denna gång för att prata. Vet inte om vi egentligen blev så mycket klokare. Men så skönt få prata. Fick höra att vi var ansvarsfulla föräldrar och gjorde rätt,men...Varför känner jag inte så?! Min otålighet,sömnlöshet,det dåliga samvetet när jag förlorar tålamodet eller tycker jag gör fel.. Något för mig att jobba på.

Men Jimmy mår avsevärt bättre. Han är mer harmonisk,lugnare.Går ofta att avleda när han får ett utbrott. Han är kramigare vilket gett oss många mysiga stunder av närhet som för mig är guld värt.
Psykologen som även träffat Jimmy en gång sa att han förstår att det blir knas när Jimmy leker med barn eftersom Jimmy svårt förstå sociala regler,men - Han tyckte Jimmy var ett charmtroll som vuxna inte kunde göra annat än att tycka mycket om. Min gullgubbe.

Det enda negativa just nu är att jag måste förstöra Jimmys sportlov ett par timmar eftersom han måste ta ett nytt blodprov för att kolla blodbilden.
Fortsätter han med denna medicin blir det sedan prov om tre månader och sedan varje halvår.

Nej. Nu ska jag göra Lasagne som födelsebarnet beställt till middag.

2 kommentarer:

  1. Men.....vad skönt att det är lite bättre och att den kramigare pojken kommer fram. Tror han behöver många kramar.
    Förstår hur du menar när du undrar om man blir så mycket klokare av samtalen, men som du säger. Se det som så att det är ett ställe att häva ur dig. Är du arg. Visa att du är arg. är du lessen. Visa att du är lessen. Jag tror du måste få ur dig det.
    Hoppas nu det bara blir bättre o bättre.
    kram

    SvaraRadera
  2. Hej lis!

    Just nu är allt jättebra jämfört med hur det varit. Utbrott och ilska visar sig ibland men det gör mig glad för Jimmy är ju bara 9 år och måste som alla barn få bli arg också,även om hans ilska mer ekstrem.

    Många kramar och mysstunder har vi.

    Kram

    SvaraRadera