tisdag 17 augusti 2010

Maken har det inte lätt*fniss*

Ont har han fortfarande och så kommer jag med svåra frågor dessutom.

Han har lagt sig att vila en stund.  Var uppe och pratade med honom:

Jag - Fick en lapp i lådan idag om gympa på Tisdagkvällar. Skulle vilja börja igen.Och visst börjar jag bli alltför rund?
Maken - Du är väl fin som du är.
Jag - Men nog vore jag ännu finare om jag gick ner lite?
Maken - Jajo,kanske,du bestämmer.

Jag - Förresten ska jag tona håret ikväll.Tyckte du jag var fin i toningen som gick i rött?
Maken - Ja,det var jättesnyggt.
Jag - Den här gången köpte jag guldbrunt.
Maken - Eh...

Jag - Och du.Vad tycker du.Ska jag behålla sidbena och låta luggen växa eller ska jag klippa luggen?
Maken - Jajo,vet inte. Vad tycker du?
Jag - Säg nu vad du tycker.
Maken - Sidbena,det tycker jag faktiskt.
Jag - Det tycker jag också.

Och så lämnade jag en lätt svettig Make som nog drog en lättnadens suck när jag gick därifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar