lördag 19 juni 2010

Gråtit tre gånger idag

Sett bröllopet på TV stundsvis. När Vickan skred in med pappa Kungen,när brudparet gav äktenskapslöftena och när Björn Skifs sjöng...Vid de tillfällena behövde jag snyta mig.

Annars tyckte jag mest det var som ett rollspel live. Ordnar,medaljer,blingbling. Mest beundrar jag de 4 som var tvungna springa bredvid kortegevagnen,vilken kondition..Småspringa i 7 kilometer.

Önskar Victoria och Daniel det bästa. Missunnar inte för jag är så jättenöjd med det pyttelilla bröllop vi hade med buffè efter.

Men... För de pengar detta ståhej kostade hade så mycket annat kunnat få plats: Äldreomsorg,Förskola,Sjukvård,Fritidsgårdar till ungdomar mm mm.
Och för vad bara släpet till klänningen kostade hade jag och många fler kunnat få råd fortsätta vår utbildning och då äntligen vara utbildade sjuksköterskor,vilket det är stor brist på i sjukhuset här i vår stad nu till sommaren.

Men. Vackert och fint var det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar