lördag 3 april 2010

En liten näve...

...fylld med Blåsippor vars skaft var några millimeter fick jag av Storebror igår med orden; -Titta mamma,nu ÄR det vår.      La dem i en liten glasskål med vatten och nästan alla knoppar slagit ut idag.

Årets första blåsippor. Vi har plockat fram utemöblerna. Solen skinit hela dagen. Imorgon hade vi tänkt grilla.

Talgoxarna som förra året boade i vår holk på väggen på baksidan har fullt sjå bygga bo där nu i år igen. Få se om de lägger ägg i 2 omgångar även denna sommar. Ser fram mot bli väckt av fågelungars pip vid 4-tiden på mornarna.

Vi trotsar snön som ligger kvar i skogen utanför. Snöhögarna lite överallt struntar vi i. Och tydligen får man sätta sommardäck på bilen redan den 15:e.

Nu har jag vår!! Och - Vad jag behöver den!

3 kommentarer:

  1. Njut, njut och njut! Och så fint av "storebror"!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Helgona!

    Har ni vitsippor redan? Vi har just hittat första tussilagon.
    På påskdagen snöade det så ett tunt lager snö var på möblerna. Igår var det varmt och strålande sol så jag satt ute och fikade. Aprilväder ;-).

    SvaraRadera
  3. Tigris!

    Du må tro jag njöt. Ännu ett fint minne. Så rörande med dessa blommor man får med jättekorta skaft.

    Kram

    SvaraRadera