måndag 25 januari 2010

Läxan blev klar!

Ett litet häfte med några sidor att läsa. Att skriva svar på 4 frågor om innehållet. Tog 3 dagar och mycket tålamod från min sida,och duckningar så jag inte skulle få en penna i ögat när ticsen blev som värst.Då tog vi ett break.

Jimmy duktig på att läsa trots stamningarna. Vet precis hur orden ska stavas men ligger efter med motoriken bl a.

För övrigt en fin kväll. Klippt Maken och Storebror. Två kvar till i morgon.

Nu sover 2 av 5. Lillebror följde med Maken i ett ärende och slocknade i bilen och aningens aning pigg just nu ;-).

Nattinatti alla!

10 kommentarer:

  1. Suss!
    Ja jag tycker själv att bilderna är fina
    Nattakramen till dej och Bröderna Bus.

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag känner inte dig men jag dyker gärna in här och läser om jag får?

    SvaraRadera
  3. Hej Suss

    Är det så att du vill ha fler länkar eller något annat, bara hojta till. Jag tog bara de jag visste.....

    Hoppas du ska trivas här!

    xxx
    Kojiki

    SvaraRadera
  4. Agath!

    Tack! Sov som en stock (hur nu de sover? ;-))

    Får önska dig fin fortsättning på Tisdagen!

    Kram / Suss

    SvaraRadera
  5. Efter mammas farmor!

    Välkommen.Kul om du finner något värt att läsa här ;-).

    Suss

    SvaraRadera
  6. Hej Kojiki!

    Jag trivs bara allt bättre här.

    Undrar:Hur lägger jag in bilder?

    Kram,kram / Suss

    SvaraRadera
  7. Hej Suss
    Gör som så
    I editeringen ser du samma bildsymbol som på Passagen tror jag.klicka den då kommer upp bläddra alltså ta bilden från din dator skrivbord eller var du har den ladda upp den..klicka ok då ska bilden vara där sen väljer du storlek mellan brukar vara bra man kan alltid testa om du ev vill ha den störrenär du drar pekaren på bilden ser du olika alternativ också var bilden ska placeras..detta verkar krångligt men är det inte efter tag man kan trixa lite det händer inget och vill du ha youtube så klicka du bara på html och klistrar in koden..ungefär som på Passagen

    Kojiki

    SvaraRadera
  8. Hej igen Kojiki!

    När jag ska skriva inlägg finns inte något sådant.
    Va jobbig jag är...

    Suss

    SvaraRadera
  9. När du skriver ett inlägg har du en panel ovanför. Kanske du ska klicka på skriv som du ser till höger.... ok! här kommer fram en massa symboler och där finns något som ska likna en bild klicka där..... och då kommer det upp en ruta...klicka på bläddra till höger..... du hämtar bilden som du vill ha från din dator precis som du gör på passagen ..förstår du detta eller beskriver jag för otydligt gör så ta vilken bild som helst och kolla och se hur det blir man måste prova se om storleken passar och så vidare ......
    när man för över muspekaren över bilden finns där lite val bildstorlek och var man ha bilden center höger eller vänster.. här väljer du genom att klicka.....trixa....

    Skulle det bli fel eller så så rättar jag till det..så efter ett tag fixar du det lätt som en plätt

    xxx
    Kojiki

    SvaraRadera
  10. Tack Kojiki!

    Så lätt det var då..När du förklarade ;-).
    Tack!

    Nattkram / Suss

    SvaraRadera