tisdag 26 januari 2010

Läser ni kändisbloggar?

Efter en turbulent morgon avlämnade jag barnen i sina skolor och återvände hem för att torka upp mjölk och plocka upp kläder som kastats omkring. Inte bara en var på dåligt trött morgonhumör imorse.

Handlade i vår lilla dyra affär.Tog tid för urvalet är litet och som sagt mycket dyrt. Det fascinerande med denna affär är all personal...Få och trånga gångar,och var du än vänder dig så står det någon ivägen med en stor vagn och plockar upp varor(!).

Återvände hem och sedan inte gjort så mycket mer än suttit vid datorn. Det som behövs göra hinner jag när kidsen kommit hem eftersom de har en väl utvecklad radar som ger utslag så fort jag sätter rumpan på en stol och de då akut behöver hjälp av något slag.

Ja,kändisbloggar. Jag läser ibland och har nu frossat i några ett tag: Alex hemma från Thailand och stolt över att dottern börjat krypa.Mamman till samma barn berättar om recept på fördrinkar. Hanna saknar sin man och barn ensam som hon är i en svit i Göteborg för att göra TV.Hennes man beklagar sig lite tvetydigt om sjå med barn och någon vaknatt. Jennie berättar om LA och tips på restauranger och kläder. Rosing tipsar i sin tur om var du kan äta de godaste ostronen och få rabatt på skönhetsbehandlingar av alla de slag. Pernilla ger dig råd om var du kan köpa fina märkeskläder och barnmöbler. Och så vidare...Dömer inte för då borde jag ju inte läsa!

Kändis är jag inte,vill inte vara heller. Men på skoj:
Suss tipsar: Fiskpinnar billiga och prisvärda på Willys. Blocket inte att förakta.Igår fyndades en nästan oanvänd hockeyhjälm för 150:-. Och på skopunkten får du billigaste paret stövlar/skor gratis vid köp av tre par.

Sponsrad är jag inte för att nämna dessa märken måste tilläggas.

2 kommentarer:

  1. Du är ju en bloggkändis för oss som läser :-)

    Och jag läser hellre tips om prisvärda fiskpinnar än om Ostron!

    SvaraRadera
  2. Maria!

    Ja,vi är nog bloggkändisar de flesta av oss.Tänkte inte på det ;-).

    Och det är ju sk kändisar som bloggar.De är ju inte kända för sina bloggar. Och de flesta av dem betalda av företaget ifråga som de lägger in bilder på och hyllar.

    Tror du Willys sponsrar mig med en årsförbrukning fiskpinnar? Isåfall ångrar jag att jag inte skrev om något dyrare,typ rödspätta ;-).

    SvaraRadera