torsdag 28 januari 2010

Ännu en dag

Vilket snöoväder det var igår eftermiddag. Mysigt när man väl kommit hem och inte behövde sticka ut näsan mer. Storebror gav sig ut i "snösvängen" och fick ihop hela 35:- på att skotta andras ingångar.För pengarna köpte han tre ½-litersförpackningar glass och gav sina brorsor varsitt paket. 50-öringarna som blev kvar gav han mig,ifall jag behövde matpengar.Visst är han gó?!

Jimmy gick glatt till skolan främst för att fröken lovat bjuda på tårta och han och hans klasskompisar fått välja vilken sort. Marsipantårta ville de ha och eftersom de bara är 3 killar så hade de fått äta så mycket de ville. Han frågade inte efter mellis när vi kom hem ;-).  Men krama fröken innan vi gick ville han inte.

I morse tvärvägrade han gå till skolan. Skulle inte klä på sig och det går inte tvinga för då blir allt tvärfel. Slutade med att jag fick gå iväg med de andra två för att sedan gå hem och försöka få med mig Jimmy. Visade sig att kläderna jag lyckats få på honom var avtagna så jag fick börja om från början. Så efter "lock och pock" och lirkande är han äntligen i skolan.För där tänker jag stå på mig. Är han inte sjuk så ska han till skolan.

Nu ska jag ta ur sängkläderna i vår säng. Både Jimmy och Lillebror kommer nästan varje natt in till oss. Nu är det andra natten Jimmy kissat ner den i sömnen. Var jättelängesedan det hände.

Sedan tänker jag inte göra ett dugg på en stund. Ta mig en kopp kaffe och ta en macka.Känner mig lite tom,både i mage och huvud!

4 kommentarer:

  1. Men så duktig din son är som försöker bidra till hushållet *skratt* sådanna barn ska ha mycket uppmuntran..så snäll att han även delade med sog Oxå..Oh så jobbigt Jimmy måste ha det..jag lider med honom..hur går det får du någon hjälp ?
    Hoppas kaffet smakade bra ha det.så länge många kramar..! från din vän !

    SvaraRadera
  2. Doran!

    Utredningen påbörjats och nu gäller det ligga i så det inte tar alltför lång tid. Han har det otroligt jobbigt.

    Visst är Storebror duktig,och omtänksam.Det har jag talat om för honom.

    Kaffet o mackan och lugnet var inte dumt alls ;-).

    Kram från oss / Suss

    SvaraRadera
  3. Hej Suss!
    Ja du får läsa om det när jag lägger
    ut ett nytt inlägg.
    Men visst var jag orolig.
    Oja det är så länge sen det blev massor
    av kramar mellan oss,och han hade växt
    inte på längden utan sitt sätt att vara.
    Jag önskar dej en trevlig fortsättning av Torsdagskvällen.
    Kramar till dej och brödewrna Bus.

    SvaraRadera
  4. Agath!

    Skickar en kram. Vi hörs senare. När Maken jobbar *skratt*.

    Kramar från mig & Bröderna Bus

    SvaraRadera