tisdag 3 augusti 2010

Jaha...

Den stora yachten guppar på små vågor. Solen skiner och jag ligger i en solstol och har just blivit serverad en iskall drink av en snygg steward. Strax dags för ett dopp i havet innan jag ska byta om till aftonklänning och äta middag vid kaptenens bord och trevliga människor. Men,först en liten tupplur så jag orkar med kvällens festligheter. Tidigare på dagen gjorde vi ett strandhugg i en vacker stad där jag fyndade hejvilt och blev så trött.

Nehej...

Strax dags laga korv stroganoff med ris. Shoppingen bestått i bläddrande i affärernas annonsblad för mycket behövs i klädväg inför skolstarten för Bröderna Bus som verkat slå personliga rekord i att växa,och billigt är inte kläder och skor till tre kids varav en numera vägrar ta på sig just det som jag tycker är snyggt och prisvärt (läs:rätt billigt).

Det sociala vuxenpratet hoppas jag Maken kan bidra med om han inte slocknar ikväll också.
Chansen till att lära känna någon ny förstörde hunden som konstant skällde och förhindrade samtal medan en nyinflyttad mamma med pojke i Lillebrors ålder kom för att hälsa. Jag älskar Jocke,det gör jag. Men han irriterar mig mer och mer. Vansinnigt skällig till och med när sönerna kommer in. Eftersom Maken var den som egentligen skaffade hunden utan jag fick vara med och ha åsikt om vi skulle köpa honom så tycker jag ansvaret ligger främst hos honom att lära honom sluta dra så förbaskat,och sluta skälla.Försökt få Maken ta med hunden på en dressyrkurs för Jocke kan,bara han får chansen,ansvaret ligger hos oss! Jag har nog med barnen som jag tar det allra största ansvaret för.

Häxan Surtant tittat fram.
Lyxyacht inte riktigt min grej eller dröm. Men,jättegärna guppa fram i en träbåt med fiskespö i handen. Och varför inte middag på restaurang?!

2 kommentarer:

  1. Har du inte kollat på "mannen som talar med hundar"? Helt otroliga resultat och en inblick varför hundar beter sig på vissa sätt och hur man löser det. Jag blir dödsimponerad och taktiken funkade på "svägerskans" hund under sommaren

    SvaraRadera
  2. maria!

    Inte sett det programmet. Ska titta om det går på TV:n. Vår Jocke så läraktig på många sätt,men skällandet.Varför? På våra barn också! Han tycker ju om barn,söker sig till dem,lägger sig hos dem,letar efter dem.

    SvaraRadera