torsdag 25 februari 2010

Hur ska detta sluta?

Till middag idag så stekte jag Pyttipanna (hade i lite grädde så den blev "stuvad"). Till var det förstås stekt ägg och rödbetor.

Men. Stekte 2 påsar dvs 2 kilo pyttipanna och 12 ägg. Allt är slut och mer hade nog annars gått i dem. Jobbar Maken imorgon finns ingen matlåda att skicka med.

Glad att de äter. Killarna växer och behöver mat.
Men,funderar...Om något år...Då lär jag behöva ha ett stort stekbord från ett restaurangkök för att kunna laga tillräckligt med mat för att mätta alla. Och vilken tid det lär ta ;-).

6 kommentarer:

  1. Grabbar äter massor för att inte tala om allt mjölk de pimplar i sig, vi har en tonårsgrabb och han äter lika mycket som alla vi andra gör och drar nog i sig minst 1½ liter mjölk, det är sällan det räcker till matlådor de veckor han är hemma, trots att jag försöker beräkna att det ska räcka.... det är liksom han äter ännu mer när det finns mer *ler*

    Fast det är ju ett tecken att de mår bra oxå!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad var det för fel med min pojk´? Han drack knappt någon mjölk och inte åt han så mycket (som jag trodde, sambon berättade om sina 3L mjölk/dagen i hans ungdom). Ändå är min pojk´ 190cm nästan och "med kött på benet"!
    Konstigt vad?
    Ha det då gott denna fredag.

    SvaraRadera
  3. Ms Chevelle!

    Märker främst på 10-åringen detta med "att är det gott och finns mer så ska det ätas",men alla 3 matfriska. Känns skönt,var en period då det var tvärtom ;-).

    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag minns min första pojkvän. Han var ett av tre tonårsbarn i en familj med en ensamstående mamma. Hemma hos dom stod oftast en 10 liters kastrull med korvsoppa och kokade. Det gick åt mängder med mat!

    SvaraRadera
  5. Tigris!

    Vad gäller mjölk kan 8-åringen dricka hur mycket som helst medan de andra två föredrar iskallt vatten.
    Tror att kroppen "kräver" det som fattas och behövs och då känner man "cravings".Min kräver t ex massor med mat och lakrits en gång i månaden *fniss*
    Mycket mat går det iallafall åt här hemma ;-).

    Nästan 190 lång (Maken 188).Du har en lång och ståtlig son.
    Själv är jag 163.
    Spännande se hur långa sönerna blir.

    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Maria!

    Blir nog snart så här också. Bävar inför pannkakorna...Lär få stå från morgonen och steka dem ;-).

    SvaraRadera